Van mei tot november 2020 maakten we 17 afleveringen van de Direct Duidelijk Tour. Iedere aflevering had een eigen thema. Welk onderwerp trok de meeste kijkers? Hoeveel kijkers hadden we in totaal? En vanuit welke organisaties kwamen de deelnemers? Hieronder de Direct Duidelijk Tour in cijfers en grafieken.
De beste scorende afleveringen
Veruit de meeste aanmeldingen, namelijk 582, kreeg de aflevering over begrijpelijk juridisch taalgebruik (aflevering 13). De meeste kijkers in totaal (dus live + terugkijkers) had aflevering 3: ruim 1.500 personen bekeken de aflevering over laaggeletterdheid en hoe je burgers op een inclusieve manier betrekt. In deze aflevering was ook staatssecretaris Raymond Knops te zien. Ook de eerste aflevering, over communiceren in tijden van crisis, scoorde goed: ruim 1.500 kijkers in totaal.
De videoboodschap van Raymond Knops, het mini-college van André Verburg en de ode van Derek Otte trokken ook als losse filmpjes de aandacht. Ze kregen allemaal meer dan 1.500 views.
Wie zijn onze kijkers?
De meeste kijkers werken bij een gemeente of uitvoeringsdienst, waarbij Nijmegen (van de gemeenten) en de Belastingdienst (van de uitvoeringsorganisaties) de kroon spannen qua aanmeldingen. Ook zzp’ers, zorgaanbieders en zelfs mensen in het buitenland (vooral België) behoren tot het kijkerspubliek.
Super mooie cijfers om zo te zien dit!