Bij een klantcontactcentrum, op sociale media, aan de balie of bij een buurtbijeenkomst kun je situaties meemaken waarbij emoties hoog oplopen. Waar sprake is van onenigheid of weerstand. Hoe ga je hiermee om? Hoe herstel je of behoud je de verbinding?
Datum webinar: 21 april 2022
In dit webinar ging onze presentator Renata Verloop in gesprek met:
- Ellen Dahlhaus, ministerie van VWS
- Aart Paardekooper, Pro Public
Webinar terugkijken
Heb je het webinar ‘Verbinden en communiceren in lastige situaties’ gemist? Of was je erbij, maar wil je graag bepaalde stukken terugkijken? Bekijk hier de opname:
Blog lezen over deze aflevering
Geen tijd om de hele opname te bekijken? Lees hier ons blog over deze uitzending:
Handige links
Om te lezen:
- Zo ga je om met complex klaaggedrag
- Dilemmalogica
- Omgaan met polarisatie en onbehagen
- Promotieonderzoek Guido Rijnja: Genieten van weerstand
- Omgaan met trollen, hartluchters, meelezers en meer
Om te bekijken:
- Sheets van Ellen Dahlhaus:
Om in jouw organisatie te gebruiken:
- Korte videofragmenten uit het webinar met mooie, opvallende of interessante uitspraken. Voel je vrij om deze te delen met collega’s, op het intranet, in een interne nieuwsbrief of in een presentatie.
Tipkaarten van Optimaal Digitaal:
Aanvullende tips van het Optimaal Digitaal spel (klik op de ’tipkaart’ voor aanvullende, praktische informatie):