• Direct naar belangrijkste content
  • Direct naar hoofdnavigatie
Direct Duidelijk TourOnline bijeenkomsten over duidelijke, inclusieve en bruikbare overheidscommunicatie
  • Direct Duidelijk Tour
  • Programma
  • Webinar gemist of terugkijken?
  • Over de Direct Duidelijk Tour
    • Artikelen
  • Schrijf je in!
Home Webinar gemist of terugkijken? Van fysiek tot online: duidelijke dienstverlening en communicatie via alle kanalen (25 juni)

Van fysiek tot online: duidelijke dienstverlening en communicatie via alle kanalen (25 juni)

Kun je zomaar alle processen in jouw organisatie digitaliseren? Wanneer is het slim om voor een ander kanaal te kiezen? Hoe zorg je dat de dienstverlening en communicatie via alle kanalen op elkaar afgestemd én direct duidelijk is? En wat kunnen we leren van het Informatiepunt Digitale Overheid om de eigen dienstverlening te versterken?

Marcel Pellicaan

Marcel Pellicaan

Marjon van der Maat

Marjon van der Maat

In dit webinar ging onze presentator Renata Verloop in gesprek met:

  • Marjon van der Maat, afdelingshoofd Dienstverlening bij de gemeente Tilburg.
  • Marcel Pellicaan, programmamanager Digitale Inclusie, initiatiefnemer van de Informatiepunten Digitale Overheid.

Vragen en antwoorden uit de gesprekken

Bekijk de vragen en antwoorden uit het gesprek met Marjon van der Maat en de vragen en antwoorden uit het gesprek met Marcel Pellicaan. Had jij vooraf een vraag gesteld? Of als deelnemer live tijdens de chat? Ook deze kijkersvragen vind je terug in de vraag-antwoordverslagen.

Webinar terugkijken

Heb je het webinar ‘Van fysiek tot online: duidelijke dienstverlening en communicatie via alle kanalen’ gemist? Of was je erbij, maar wil je graag bepaalde stukken terugkijken? Je vindt hier een opname van het webinar:

Belangrijke links

  • Videoboodschap van Reinier van Zutphen, Nationale Ombudsman
  • Over de Informatiepunten Digitale Overheid
  • Filmpje over zaken doen met de digitale overheid

Help ons te verbeteren

Wat vond je van het webinar? Je helpt ons de reeks webinars te verbeteren door deze drie vragen te beantwoorden.

Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal is een community voor professionals die werken aan de online dienstverlening van de overheid. Via evenementen leren we van elkaars ervaringen en doen we ideeën op. Met instrumenten delen we die kennis.

Naar Gebruiker Centraal

Direct Duidelijk

De overheid moet duidelijk communiceren. Dat betekent: rekening houden met je lezer, een persoonlijke benadering kiezen en ervoor zorgen dat de taal begrijpelijk is. De campagne Direct Duidelijk helpt hierbij.

Naar Direct Duidelijk

Zie ook

  • Toegankelijkheid
  • Privacyverklaring