De coronacrisis raakt iedereen. Veel activiteiten liggen stil en we zijn steeds meer aangewezen op onlinekanalen. Daarom is inclusieve en duidelijke communicatie en dienstverlening belangrijker dan ooit. Hoe houd je rekening met groepen die in deze situatie extra kwetsbaar zijn (geworden)? Wat kunnen we leren van de vele voorbeelden van hoe je begrijpelijke informatie maakt?
Datum webinar: 14 mei 2020


Vragen en antwoorden uit de gesprekken
Bekijk de vragen en antwoorden uit het gesprek met Steffie en de vragen en antwoorden uit het gesprek met Lea. Had jij vooraf een vraag gesteld? Of als deelnemer live tijdens de chat? Ook deze kijkersvragen vind je terug in de vraag-antwoordverslagen.
Webinar terugkijken
Heb je het webinar ‘Duidelijke communicatie in tijden van crisis’ gemist? Of was je erbij, maar wil je graag bepaalde stukken terugkijken? Je vindt hier een opname van het webinar:
Belangrijke links
- Direct Duidelijk: helpt overheidsorganisaties helder te communiceren
- LinkedIn-community Direct Duidelijk
- LinkedIn-account Direct Duidelijk
- Netwerk Begrijpelijke Communicatie: vertaalsessies, begrijpelijke communicatie verzamelen, inhoudelijke bijeenkomsten
- Nieuwsbrief Netwerk Begrijpelijke Communicatie
- Taal voor Allemaal: een programma met als doel teksten voor iedereen begrijpelijk en toegankelijk te maken
-
Optimaal Digitaal geeft tips over inclusieve en duidelijke communicatie op basis van best practices
-
Hoe maak je een inclusief ontwerp? Kijk op de website Inclusie: Ontwerp voor iedereen
- Videoboodschap staatssecretaris Knops
Help ons te verbeteren
Wat vond je van het webinar? Je helpt ons de reeks webinars te verbeteren door deze drie vragen te beantwoorden.