• Direct naar belangrijkste content
  • Direct naar hoofdnavigatie
Direct Duidelijk Tour Webinars over duidelijke overheidscommunicatie en -dienstverlening, naar de homepage
  • Home
  • Agenda
  • Webinar terugkijken?
  • Blogs
  • Videofragmenten
  • Over de Direct Duidelijk Tour
Home Webinar terugkijken? Samen met jouw doelgroep werken aan duidelijke dienstverlening

Samen met jouw doelgroep werken aan duidelijke dienstverlening

Op welke manieren kun je jouw doelgroep inzetten bij het verbeteren van jouw dienstverlening en communicatie? Hoe betrek je een brede diversiteit aan inwoners en ondernemers? Welke rol spelen ervaringsdeskundigen hierin? En wat levert dit eigenlijk op?

Datum webinar: 21 oktober 2021

Mariska Planken
Mariska Planken
Liesbeth van den Nieuwenhuizen
Liesbeth van den Nieuwenhuizen
Marieke Beekers
Marieke Beekers-Meijer

In dit webinar ging onze presentator Peter van Grieken in gesprek met:

  • Mariska Planken, ervaringsdeskundige autismespectrumstoornissen
  • Liesbeth van den Nieuwenhuizen, voorlichter, trainer en begeleider bij MEE Rotterdam
  • Marieke Beekers-Meijer, verbindingsmaker voor de gemeente Breda

Vragen en antwoorden uit de gesprekken

Bekijk de vragen en antwoorden uit het gesprek met Mariska en Liesbeth en die uit het gesprek met Marieke. Had jij vooraf een vraag gesteld? Of als deelnemer live tijdens de chat? Ook veel kijkersvragen vind je terug in de vraag-antwoordverslagen.

Webinar terugkijken

Heb je het webinar ‘Samen met jouw doelgroep werken aan duidelijke dienstverlening’ naar direct duidelijk’ gemist? Of was je erbij, maar wil je graag bepaalde stukken terugkijken? Je vindt hier een opname van het webinar:

Handige links

  • De website van MEE Rotterdam Rijnmond
  • De website van de landelijke MEE NL
  • Overzicht van organisaties en belangenverenigingen van ervaringsdeskundigen
  • Test beeldbrieven op begrijpelijkheid
  • Tips voor ontwerpen voor gebruikers met autisme
  • Posters met tips voor toegankelijk ontwerpen van digitale diensten voor diverse doelgroepen

Aanvullende tips vanuit Gebruiker Centraal:

  • Optimaal Digitaal Tip 72: Test met échte gebruikers
  • Optimaal Digitaal Tip 113: Wees je bewust van diversiteit binnen een doelgroep
  • Optimaal Digitaal Tip 118: Ga naar je doelgroep toe
  • Optimaal Digitaal Tip 121: Ontwerp een inclusief product
  • Optimaal Digitaal Tip 122: Gebruik beeld, animatie en geluid als dit helpt
  • Optimaal Digitaal Tip 123: Beperk je tot de essentie voor de gebruiker
  • Optimaal Digitaal Tip 72: Test met échte gebruikers
  • Optimaal Digitaal Tip 113: Wees je bewust van diversiteit binnen een doelgroep
  • Optimaal Digitaal Tip 118: Ga naar je doelgroep toe
  • Optimaal Digitaal Tip 121: Ontwerp een inclusief product
  • Optimaal Digitaal Tip 122: Gebruik beeld, animatie en geluid als dit helpt
  • Optimaal Digitaal Tip 123: Beperk je tot de essentie voor de gebruiker

Websites van de gemeente Breda:

  • De website Smart City Breda en Bredata
  • De website Breda Brengt Het Samen
  • De website Breda voor iedereen, Gastvrij en toegankelijk
  • De website Digital detox in Breda

Huh? Wat bedoelt u?

  • Bekijk de website Huh? Wat bedoelt u?
  • Lees meer over de eerste Huh?-parade in Breda

Help ons te verbeteren

Wat vond je van het webinar? Je helpt ons de reeks webinars te verbeteren door deze 3 vragen te beantwoorden.

Footer

Direct Duidelijk Tour

Direct Duidelijk Tour is onderdeel van de community Gebruiker Centraal.

Meer over Gebruiker Centraal

Zie ook

  • Toegankelijkheid
  • Privacyverklaring