Bij bepaalde gebeurtenissen in je leven heb je te maken met de overheid, of je het wilt of niet. Je hebt vergunningen nodig als je een huis wilt bouwen, je vraagt een uitkering aan als je werkeloos raakt, je doet aangifte als je een kind krijgt. Een klantreis is de reis die iemand aflegt langs organisaties en diensten bij zo’n levensgebeurtenis. Maak zelf eens een klantreis. Want dan verdiep je je in het perspectief van jouw doelgroep en krijg je zicht op hoe je jouw dienstverlening het best inricht. Hoe organiseer je een klantreis in jouw organisatie? En wat kunnen we leren van organisaties die dit veel doen?
Datum webinar: 10 september 2020


In dit webinar ging onze presentator Renata Verloop in gesprek met:
- Maike Klip, digitaal strateeg.
- Corine Schipper-Derkse, manager Communicatie en Klantcontact bij het CIBG.
Vragen en antwoorden uit de gesprekken
Bekijk de vragen en antwoorden uit het gesprek met Maike Klip en de vragen en antwoorden uit het gesprek met Corine Schipper-Derkse. Had jij vooraf een vraag gesteld? Of als deelnemer live tijdens de chat? Ook deze kijkersvragen vind je terug in de vraag-antwoordverslagen.
Webinar terugkijken
Heb je het webinar ‘Kijken als een klant? Maak een klantreis’ gemist? Of was je erbij, maar wil je graag bepaalde stukken terugkijken? Je vindt hier een opname van het webinar:
Belangrijke links
- Informatiepagina over klantreizen (VNG)
- Filmpje over invullen donorkeuze (donorregister.nl)
- De begripvolle ambtenaar: resultaat onderzoek naar verbinding tussen overheid en burger (Maike Klip)
- Filmpje over het testen van de Coronamelder App (YouTube)
- Tijdlijn contactonderzoek GGD (Miro)
- Artikel ‘Zorgen dat zoveel mogelijk mensen CoronaMelder kunnen en willen gebruiken’ (digitaleoverheid.nl)
Help ons te verbeteren
Wat vond je van het webinar? Je helpt ons de reeks webinars te verbeteren door deze drie vragen te beantwoorden.