We komen allemaal wel eens een onduidelijk of niet werkend online formulier tegen. Frustrerend, toch? Ook is het vervelend voor de organisatie, want die moet extra werk verrichten om mensen te helpen die online niet verder komen. Dat kost – onnodig – tijd en geld. Belangrijk dus om aandacht te besteden aan de begrijpelijkheid en toegankelijkheid van formulieren.
Datum webinar: 27 mei 2021
In dit webinar ging onze presentator Renata Verloop in gesprek met:
- Marrije Schaake, werkzaam bij Eend, dat online dienstverlening ontwerpt voor de publieke sector
- Bas Geelen, sociaal werker en coördinator van de Thuisadministratie bij MeerWaarde Welzijn in Haarlemmermeer
- Angela Imhof, projectleider van het NL Design System



Vragen en antwoorden uit de gesprekken
Bekijk de vragen en antwoorden uit het gesprek met Marrije, Bas en Angela. Had jij vooraf een vraag gesteld? Of als deelnemer live tijdens de chat? Ook veel kijkersvragen vind je terug in de vraag-antwoordverslagen.
Webinar terugkijken
Heb je het webinar ‘Hoe maak je een formulier begrijpelijk voor iedereen?’ gemist? Of was je erbij, maar wil je graag bepaalde stukken terugkijken? Je vindt hier een opname van het webinar:
Handige links
- Richtlijnen voor het ontwerpen van digitale formulieren
- Hoe kun je online formulieren structureren?
- Het verhogen van de succesratio van je formulieren
- Eisen voor digitale toegankelijke formulieren
- NL Design System
Help ons te verbeteren
Wat vond je van het webinar? Je helpt ons de reeks webinars te verbeteren door deze 3 vragen te beantwoorden.