Als je kinderen krijgt, gaat studeren of met pensioen gaat (zogenaamde levensgebeurtenissen), moet je veel regelen met de overheid. Je hebt dan te maken met verschillende organisaties. Het is belangrijk om communicatie en dienstverlening rondom een levensgebeurtenis vanuit de leefwereld van mensen in te richten. Hier wordt momenteel onderzoek naar gedaan. Welke informatiebehoefte hebben mensen? Waar moeten ze allemaal aan denken? En hoe kan de overheid daarbij helpen?
Datum webinar: 15 april 2021


In dit webinar ging onze presentator Renata Verloop in gesprek met:
- Marjon van der Maat, afdelingshoofd Dienstverlening bij de gemeente Tilburg
- Mireille van Twuijver, onderzoekscoördinator bij het programma Mens Centraal.
Vragen en antwoorden uit de gesprekken
Bekijk de vragen en antwoorden uit het gesprek met Marjon van der Maat en die uit het gesprek met Mireille van Twuijver. Had jij vooraf een vraag gesteld? Of als deelnemer live tijdens de chat? Ook veel kijkersvragen vind je terug in de vraag-antwoordverslagen.
Webinar terugkijken
Heb je het webinar ‘Helder communiceren bij levensgebeurtenissen’ gemist? Of was je erbij, maar wil je graag bepaalde stukken terugkijken? Je vindt hier een opname van het webinar:
Handige links
- De blog van Karin Tempelaar op LinkedIn over het ‘rouwbrein’
- Bekijk het programma Mens Centraal
- De Aanpak Levensgebeurtenissen van programma Mens Centraal
- Vraag de hulp van een interactiecoach of meld jezelf aan als interactiecoach
- Inzichten uit onderzoek van programma Mens Centraal onder nabestaanden
- Oplossingen vanuit programma Mens Centraal voor nabestaanden
- De checklist Overlijden: wat moet ik regelen?
- De 5 overheidsbrede principes voor communicatie en dienstverlening
Optimaal Digitaal tips:
Help ons te verbeteren
Wat vond je van het webinar? Je helpt ons de reeks webinars te verbeteren door deze 3 vragen te beantwoorden.