Is het altijd een goed idee om persona’s te gebruiken in de ontwikkeling van beleid of het inzetten van een communicatiestrategie? Persona’s, fictieve weergaven van groepen gebruikers, kúnnen helpen om je doel zo goed mogelijk te bereiken. Maar, ze komen zeker niet in élke situatie van pas. En ze worden ook niet altijd op een goede manier gemaakt. Wanneer gebruik je persona’s en wanneer niet? Wat zijn de belangrijkste valkuilen om op te letten als je ermee aan de slag gaat? En als de situatie zich ertoe leent: hoe begin je en op welke manier zet je ze in?
Datum webinar: 19 mei 2022
In dit webinar ging onze presentator Renata Verloop in gesprek met:
- Natanja de Bruin, Customer Revolution.
- Stefan Dekker, IVO Rechtspraak
Webinar terugkijken
Heb je het webinar ‘De zin en onzin van persona’s’ gemist? Of was je erbij, maar wil je graag bepaalde stukken terugkijken? Bekijk hier de opname:
Blog lezen over deze aflevering
Geen tijd om de hele opname te bekijken? Lees hier ons blog over deze uitzending:
Handige links
Om te lezen:
- Persona’s en diversiteit: de kunst van het weglaten én benoemen
- Sheets van Natanja de Bruin, Customer Revolution
- Optimaal Digitaal-tips van Stefan Dekker
Om in jouw organisatie te gebruiken:
- Korte videofragmenten uit het webinar met mooie, opvallende of interessante uitspraken. Voel je vrij om deze te delen met collega’s, op het intranet, in een interne nieuwsbrief of in een presentatie.