• Direct naar belangrijkste content
  • Direct naar hoofdnavigatie
Direct Duidelijk Tour Webinars over duidelijke overheidscommunicatie en -dienstverlening, naar de homepage
  • Home
  • Agenda
  • Webinar terugkijken?
  • Blogs
  • Videofragmenten
  • Over de Direct Duidelijk Tour
Home Webinar terugkijken? Alles over begrijpelijke taal

Alles over begrijpelijke taal

Wat is begrijpelijke taal precies? Wat voor de één begrijpelijk is, is voor de ander misschien wel lastig óf juist veel te simpel. Als de taal die je gebruikt te lastig is, haken lezers af.  Maar als die te simpel is, nemen mensen de boodschap niet meer serieus. Bestaat er een gulden middenweg? Wat komt er allemaal bij kijken als je begrijpelijk wilt communiceren? Welke vaardigheden moet je daarvoor hebben of ontwikkelen?

Datum webinar: 11 juni 2020

Jeroen Tebbe

Aysegül Demirci en  Theodora Verploegen

In dit webinar ging onze presentator Renata Verloop in gesprek met:

  • Aysegül Demirci en Theodora Verploegen, projectleiders Klare Taal bij de gemeente Oss
  • Jeroen Tebbe, initiatiefnemer van de Huh?-wat-bedoelt-u campagne.

Vragen en antwoorden uit de gesprekken

Bekijk de vragen en antwoorden uit het gesprek met Aysegül Demirci en Theodora Verploegen en de vragen en antwoorden uit het gesprek met Jeroen Tebbe. Had jij vooraf een vraag gesteld? Of als deelnemer live tijdens de chat? Ook deze kijkersvragen vind je terug in de vraag-antwoordverslagen.

Webinar terugkijken

Heb je het webinar ‘Alles over begrijpelijke taal’ gemist? Of was je erbij, maar wil je graag bepaalde stukken terugkijken? Je vindt hier een opname van het webinar:

Belangrijke links

  • www.oss.nl/klaretaal
  • Huh wat bedoelt u?

Help ons te verbeteren

Wat vond je van het webinar? Je helpt ons de reeks webinars te verbeteren door deze drie vragen te beantwoorden.

Footer

Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal is een community voor professionals die werken aan de online dienstverlening van de overheid. Via evenementen leren we van elkaars ervaringen en doen we ideeën op. Met instrumenten delen we die kennis.

Naar Gebruiker Centraal

Zie ook

  • Toegankelijkheid
  • Privacyverklaring