Hoe je met spel inwoners en ondernemers bereikt en betrekt (en misschien zelfs een beetje vermaakt)
Evenement vindt plaats op 13 april 2023Inwoners en ondernemers betrekken en bereiken met spel: waarom zou je het doen, wat levert het op en hoe ga je ermee aan de slag?
Heb je weleens van gamification of serious gaming gehoord? Dit betekent dat je spelelementen inzet in een professionele omgeving. Bijvoorbeeld om gedrag te onderzoeken, te sturen of informatie op te halen. Er zijn allerlei vormen van spel. Online en offline. Spellen die je in je organisatie speelt met collega’s, en spellen om (samen) te werken met mensen buiten jouw organisatie.
In dit webinar bespreken we waarom spel handig of zelfs nodig is om in te zetten. En praten we met organisaties die spel met succes hebben ingezet. Doe en speel mee!
Onze gasten
Marthijn de Blaeij
Marthijn is lead gamedesigner en oprichter van Studio MX. Deze gamestudio uit 2019 is een samenwerkingsverband van creatieve freelancers die allen een hart voor “het mooiste vak van de wereld” hebben: gamedesign! Bij Studio MX vind je geen saaie business-games maar echt spannende ervaringen. Marthijn: “Ik hou van verhalende games met mooie hero’s journeys en vind Zelda Ocarina of Time daarom de beste game ooit gemaakt. Ik vind het leuk om digitale role-playing-games (RPG) te maken en ontwikkel ook graag epische en strategische bordspellen.”
Een paar voorbeelden:
- een hybride game over hybride werken aan boord van een ruimteschip: Rangers of the Lonestar
- een 2 dagen durende eventgame met volwassen superhelden voor het Rijks I-traineeship
- een Simcity-achtige videogame over de Omgevingswet